Mesin Basuh Sharp Ess788 Boleh Spin Sahaja Tak

Jika ini berlaku hanya terdapat kemungkinan berlaku kerosakan kepada 3 komponen ini. Kali ini saya ingin.


Cara Testing Motor Mesin Basuh Rosak Atau Tidak

Dari elok-elok tak berbunyi dengan kuat berbunyi dengan kuat sampai satu lorong kawasan rumah Farah boleh dengar bunyinya lepas tu bergegar dengan sangat kuat pula tu sampai Farah rasa macam nak meletup jer mesin basuh tu pada bila-bila masa.

Mesin basuh sharp ess788 boleh spin sahaja tak. Dengan bajet RM 500 sahaja pengguna boleh mendapatkan mesin basuh jenis ini berbanding Front Loader yang paling murah pun lebih kurang RM1000. Kenalpasti dahulu masalah yang dihadapi ikut jenis mesin basuh dan code yang dikongsikan kemudian cuba setting semula seperti. Takut ada bimbang pun ada Dia angkut balik bengkel dia bila.

Masalah ni mula terjadi 3 minggu lepas masa spin mesin teranjak mungkin sebab kain tak byk atau ringan. Bukan itu saja kos repair pun mahal juga ikut kepada harga pasaran pembaikan barangan elektrik sekarang. Mesin basuh jenama Sharp ini mengeluarkan alarm LE ketika hendak spin.

Tapi tak pandai nak buat. Ia dijual mengikut jenis mesin basuh dan kalau kenis semi auto atau manual harganya dalam lingkungan RM 60 50 sahaja. Kebiasaanya mesin basuh jenama LG atau Sharp.

Kuat sangat gegarnya oiii. Membaiki Mesin Basuh Peti Sejuk dan Dryer 9 Disember 2020 jam 640 PG Terima kasih encik erwin orwner KEIKUE cawangan one utama kerana mengunakan khidmat kami utk baiki showcase chiller. Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Mesin basuh tak boleh wash dan spin Kedudukan kapasitor Assalam. Video ini menerangkan masalah mesin basuh manual tak boleh wash dan cara penyelesaiannya. Repair mesin basuh - tak boleh wash Part 1.

Saya pakai mesin semi auto khind 97 kg. Water level sensor tubing ataupun pada board. Jadi bila adaerror pada paparan elektonik mesin basuh tu jangan mudah panik.

Dan sekiranya mesin basuh jenis automatik ianya boleh mencecah harga yang mahal dalam anggaran RM 100 60 kerana ada sesetengah pulsator ada yang dibuat dari PP ABS SPP dan juga steel 316 yang mana mengikut jenis model. Repair mesin basuh - tak boleh wash Part 1 Seringkali pengguna menghadapi masalah mesin basuh yang boleh spin tapi tak boleh wash. Video ini menerangkan masalah mesin basuh tak boleh spin dan keluar code LE dan jalan penyelesaian kepada masalah tersebutAnda boleh jimat sekurang-kurangny.

Assala mualaikum lokasi jitra kedah nak tanya mesin basuh samsung 75 kg tak boleh start bila on power masuk dia level air masuk dalam berapa saat terus dia buang air keluar valve buang air buka tutupbuka tutup seterusnya sehingga mesin itu tak dapat berfungsimasalahnya saya dah tukat pcb dah inlet valve tapi masih tak berfungsi tolong pencerahan. Mesin basuh jenis ini jauh lebih murah dari Mesin basuh jenis Front Loader. 1 jenis menggunakan contactor seperti yang saya terangkan pada Part 1.

Selepas diperiksa didapati sensor pintu telah rosak menyebabkan signal tidak dapat dihantar ke PCB board. Video ini menerangkan masalah mesin basuh auto tak boleh wash dan jalan penyelesaian kepada masalah tersebutAnda boleh jimat sekurang-kurangnya RM50-RM150 s. Kali ini saya akan menceritakan mengenai water level sensor dan tubing dahulu.

Lagi 1 menggunakan magnet. Masalah - Tak boleh spin Untuk pengetahuan pembaca terdapat 2 jenis sensor pintu untuk mesin basuh. Ini adalah beberapa punca mesin basuh rosak tak boleh spin atau dalam kata lain spin mesin basuh tidak berputar.

Tidak boleh spin yang Tedi maksudkan di sini ialah apabila mesin basuh anda boleh membasuh wash dan membilas rinse tapi gagal sama sekali ketika proses akhir mengeringkan baju spin. BERTAMBAH TERUK jadinya kau. Jadi cara paling jimat untuk menyelesaikan masalah ini adalah dengan memperbaiki secara DIY.

Sedang korang sedap tunggu dia membasuh sampai tiba nak spin dia tak boleh pula atau menjadi perlahan jadi korang periksa beberapa bahagian iaitu kebiasannya motor spin telah rosak atau kapasitor terbakar. Pengguna yang mempunyai bajet yang nipis boleh membeli mesin basuh ini sebagai starter atau permulaan. Hai entry kalini saya nak kongsikan simptom-simptom mesin basuh auto tak boleh wash dan tak boleh spin.

Apa yang menariknya tentang model ini ianya mempunyai Star Crystal Drum iaitu permukaan dinding tub yang selamat digunakan untuk kebanyakan jenis pakaian harian. Lepas tu terus jadi masalah tabung spin pusing perlahan sangat. Mesin basuh jenama Sharp.

Ada beberapa kemungkinan kerosakan dan mungkin dengan DIY boleh jimatkan duit anda. Bila mesin basuh atau apa sahaja peralatan di dalam rumah yang mengalami kerosakan mesti serabut pula nak hantar ke kedai. Boleh tuan agak atau suggest punca masalah ini.

Jenama Toshiba seperti mana Sharp sudah tidak asing lagi dalam pasaran barangan elektrik rumah terutamanya mesin basuh. Masalah dgn tabung spin mesin pusing perlahan sangat. Saya memilih model 10KG untuk jenama ini.

Caranya cuba survey harga motor spin itu dan harga mesin basuh jenis auto yang baru kerana jika ada permasalahan dengan komponen motor.


Mesin Basuh Auto Jenama Sharp Keluar Code Le Youtube


Cara Testing Motor Mesin Basuh Rosak Atau Tidak


Mesin Basuh Auto Jenama Sharp Keluar Code Le Youtube


Cara Cepat Dan Mudah Cuci Drum Mesin Basuh Kalau Ada Alat Ni Impiana


Cara Testing Motor Mesin Basuh Rosak Atau Tidak


LihatTutupKomentar