Begitu Lama Aku Memninta Kepada Engkau Seorang Sahaja

Engkau tahu keinginan sahabat-sahabatku. Seperti dalam Hadis Nabi SAW.


Facebook

Suatu hari Allah Yang Maha Mendengar dan Maha Mengabulkan doa setiap hamba-Nya memberikan pertolongan.

Begitu lama aku memninta kepada engkau seorang sahaja. Kemarilah engkau wahai Rasulullah bersama seorang atau dua orang sahaja Sabda baginda Saw Katakanlah kepada isterimu agar periuknya jangan diangkat dulu dari tungku begitu adunan rotinya sampai aku datang. Sebaik sahaja doa itu dipanjatkan oleh Abu Muslim tiba-tiba mereka dilintasi seekor kijang habis surah Abu Husin itu. Maka ujar baginda Malaikat yang pernah menemui Nabi-nabi sebelumku.

Aku menjawab Sudah hampir 7 tahun. 57 Tetapi ia bersangkal katanya Hai perempuan aku tiada kenal Dia. Para ulamak menjelaskan bahawa ibadah seorang hamba tidak akan pernah sampai mencapai puncaknya kecuali tatkala dia meminta pertolongan kepada Allah SWT.

Dalam riwayat lain disebutkan Kami mempunyai sedikit makanan yang telah kami buat. 58 Maka tiada berapa lama antaranya seorang lain pula terpandangkan dia lalu berkata Engkau pun seorang daripada mereka itu. Aku terkejut mendengarkannya lalu bertanya Siapakah yang telah memberitahu tuan wahai sahabatku.

Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk hamba Engkau yang berserah diri QS Al Ahqaaf 4615 Sebuah doa yang diabadikan oleh Allah Azza wa Jalla dalam kitab yang mulia. Ya Tuhanku Sesungguhnya Aku berlindung kepada Engkau dari memohon kepada Engkau sesuatu yang Aku tiada mengetahui hakekatnya. KARENA aku sesat seperti semua manusia kecuali siapa yang Engkau beri petunjuk maka aku memohon petunjukmu itu kepada-Mu Karena aku lapar seperti semua manusia kecuali siapa yang Engkau beri makanan maka aku minta padamu makan dari Makanan-Mu Karena aku telanjang seperti semua manusia kecuali siapa yang Engkau beri pakaian maka pakaikanlah pakaian-Mu.

Selanjutnya engkau mengajak aku ke sebuah restoran halal berdekatan. Masih terlalu awal untuk aku menerka. Salam dan selamat sejahtera kepada semua manusia yang masih wujud di alam raya ini.

Adakah Engkau Ya Tuhan kami hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah berbunuh-bunuhan padahal kami sentiasa bertasbih dengan. Sebuah doa dari seorang hamba-Nya yang bernama Abu Bakr ra. Bait 887 Syair Abdul Muluk Haji 1846 yang dinukilkan di atas berkisah tentang harapan dan doa Siti Rafiah kepada Tuhannya.

Kemudian dia bertanyakan kepada ku Kenapa engkau masih di sini Aku memberitahunya bahawa aku masih tertanya-tanya dan ingin tahu siapakah gerangan wali yang dimaksudkan. Aneh bagaimanakah engkau dapat mengingati setiap satu situasi begitu. Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi.

Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat. Ke Taif Selama sembilan tahun selepas perlantikan Nabi Muhammad saw sebagai Pesuruh Allah swt Nabi Muhammad saw telah menjalankan dakwah dikalangan kaumnya sendiri disekitar kota Mekah untuk memimpin dan memperbaiki keadaan hidup merekaSegelintir manusia sahaja yang telah memeluk agama Islam ataupun yang bersimpati. Baginda menyambung Orang tua yang mengirimkan untaian syair kepada engkau.

Perjalanan Nabi Muhammad saw. Engkau kata itu kali pertama engkau mendengar suaraku yang kaukata merdu aku malu. Sesungguhnya Allah mengutus seorang Nabi dikalangan kami namun pada tika itu aku meninggalkan seruannya sehinggalah Allah memberiku petunjuk dihatiku untuk beriman kepada Allah SWT dan menyaksikan kenabiannya.

Sahabat utusan-Nya yang mulia dalam suka dan duka. Oleh sebab itu jadilah aku yang keras menentang orang-orang Musyrik. Semoga kalian sihat-sihat belaka dan ceria mengharungi kehidupan dunia.

Allah berfirman engkau tahu bahawa seorang hambaku sakit di dunia akan tetapi engkau tidak menjenguknya. Siti menangis tersedu-sedu Sambil berkata suaranya merdu Ya Allah ya Rabbi ya Tuhanku Engkau jua yang menolongi aku. Begitu lama dan akhirnya suamiku tercinta seperti membisikkan sesuatu.

Mereka bertanya tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata. Engkau berdiri lama di ruang tamu. 12 Selagi Aku bersama-sama dengan mereka itu Aku ini memeliharakan mereka itu atas nama-Mu yang Engkau karuniakan kepada-Ku dan Aku sudah menjagai mereka itu dan seorang pun tiada daripada mereka itu yang hilang kecuali anak kebinasaan itu supaya isi Alkitab itu sampai.

Aku merasakan ada seseorang sedang memelukku dari arah belakang. 56 Maka seorang dayang tatkala melihat dia dekat api yang menyala lalu menatap dia sambil berkata Orang ini juga beserta dengan Dia. Mengapa Engkau tidak.

Hari pagi masih cerah. Email signatures Document signatures Blog signatures at the bottom of each post Letter signatures and so on. A live signature is an image of a signature that looks like a real handmade signature.

Wahai anak Adam aku meminta kepada-Mu. Tidak berapa lama kemudian aku dapat merasakan ada sesuatu yang menjalar di leherku dan pelukkan itu semakin kuat. Namun aku diamkan sahaja.

Dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku dan tidak menaruh belas kasihan kepadaku niscaya aku akan termasuk orang-orang yang merugi QS. Dia memalingkan wajahku dan bibir kami bertemu. Seandainya engkau menjenguknya sungguh engkau akan dapat aku disisinya.

Ia berkata wahai Tuhanku bagaimana mungkin aku menjemumu sedangkan engkau adalah Tuhan semesta alam. Bertanya aku mahu makan apa. Engkau tahu aku tidak sampaikan ini kepada-Mu pun engkau ya Allah engkau Maha Mengetahui segalanya.

Namun aku biarkan sahaja jawapan itu terus berpuing-puing dalam neuron kepala. Menandakan keEsaan Allah yang menyatakan matahari untuk teus bersinar atau awan yang melindunginya atau hujan yang turun membasahi bumi selayaknya. Dari Anas bin Malik beliau berkata bahawa Nabi SAW bersabda Ya Allah tidak ada yang mudah di dalam kehidupan ini kecuali yang Engkau menjadikannya.

Oh ya aku sedikit kagum kerana bagaimana perempuan Amerika boleh fasih berbahasa Melayu begitu. Dia seraya berkata Engkau ini masih tak faham-faham sudah berapa lama engkau belajar tassawuf dengan guru engkau. Baginda juga mendoakanku agar diberi kemenangan.

It can be static or animated and can be used to customize nearly any digital document or web page.


25 Best Memes About Sachet Sachet Memes


Facebook


Thread By Nr Rafeah Tak Kisahlah Ni Cerita Baru Ke Lama Ke Betul Ke Rekaan Ke


Necf 40 Days Pray Fast Bem Central City


Facebook


LihatTutupKomentar